Ergün Bey: Ormanlar yüzeyin serin kalmasını sağlıyordu; yangın sonrası sıcaklıklar yükseldi
Çevre bilimci Ergün Bey, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, yangın sonrası Kıbrıs’taki yüzey sıcaklıklarında yaşanan artışa dikkat çekti.
Paylaşımda yer verilen haritanın hava sıcaklıklarını değil, yüzey sıcaklıklarını gösterdiğini belirten Ergün Bey, “Yangından önce ormanlık alan, yeşil örtüleri sayesinde güneş ışınlarını yansıtarak yüzeyin serin kalmasını sağlıyordu. Şimdi ise bu yüzey siyaha döndü” ifadelerini kullandı.
Yangın sonrası ortaya çıkan koyu renkli yüzeylerin güneş ışınlarını daha fazla emdiğini belirten Ergün Bey, bu durumun bölgedeki yüzey sıcaklıklarını ciddi şekilde artırdığını vurguladı.
REKLAM ALANI
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZ
